Nettbutikkens avtalevilkår for forbrukerkunder

1. Generelt

Disse avtalevilkårene (“Vilkårene”) gjelder for forholdet mellom Enebakk Dyrebutikk AS (“Enebakk Dyrebutikk”, “vi”, “oss”) og deg som forbruker (“Kunden”, “du”) når du handler produkter gjennom Enebakk Dyrebutikk sin nettbutikk på https://www.enebakkdyrebutikk.no/ (“Nettbutikken”). I tillegg til disse Vilkårene, gjelder også Enebakk Dyrebutikk generelle brukervilkår for nettjenesten (“Personvernerklæring”) for Kundens aktivitet i Nettbutikken. Du kan finne Personvernerklæringen her

2. Handling i nettbutikken

  • Alle Kunder som har fylt 18 år og har en fungerende e-postadresse og et mobiltelefonnummer kan handle i Nettbutikken.
  • Bestilling krever ikke registrering, men du må oppgi nødvendige opplysninger i forbindelse med bestillingen.
  • Bestillingen er bindende for deg når du har sendt den i Nettbutikken. Bestillingen er bindende for Enebakk Dyrebutikk når vi har sendt deg en bekreftelse på avtalen (se punkt 7).
  • Du kan finne mer informasjon om bestillingsprosessen i Nettbutikken.

3. Behandling av personopplysninger

Enebakk Dyrebutikk behandler dine personopplysninger i samsvar med gjeldende lovverk om personvern. Du kan finne mer informasjon om behandling av personopplysninger i Enebakk Dyrebutikk Personvernerklæring her.

4. Priser og opplysninger om produktene

  • Du betaler produktprisen som er gjeldende på bestillingstidspunktet.
  • Produktprisene inkluderer ikke betalings- eller leveringsgebyr.
  • Enebakk Dyrebutikk går inn for å holde opplysningene om pris og produktenes tilgjengelighet oppdatert og riktig i Nettbutikken, men vi kan ikke garantere at opplysningene er feilfrie eller for produktenes tilgjengelighet.
  • Du kan finne mer informasjon om priser og produktopplysninger i Nettbutikken.

5. Levering av produktene

  • Vi leverer produktene i hele Norge.
  • Vi leverer normalt produktene innen 3-5 virkedager fra bestillingstidspunktet.
  • Du kan finne mer informasjon om leveringsmåter og -frister i Nettbutikken.
  • Du må vise legitimasjon ved henting av produktet.
  • Ved manglende henting av produkt kan Enebakk Dyrebutikk kreve erstatning for kostnadene ved levering.

6. Betalingsmåter

Du kan velge mellom forskjellige betalingsmåter i Nettbutikken. Du kan finne mer informasjon om betalingsmåter i Nettbutikken.

7. Bekreftelse på utførte avtaler

Du mottar en bekreftelse på avtalen per e-post når du har bestilt produkter. Bekreftelsen inneholder de viktigste opplysningene om bestillingen.

8. Angrerett

Du har 14 dagers angrerett uten å oppgi grunn. Angrefristen løper fra du mottar produktet. Du kan returnere produktet i butikk eller via post. Du må kontakte oss før du returnerer produktet via post. Du står selv for fraktkostnaden. Vi behandler returen innen 10 arbeidsdager og kontakter deg ved eventuelle spørsmål. Tilbakebetaling skjer oftest i løpet av et par arbeidsdager, men kan ta opp til 14 dager. Du kan finne mer informasjon om angrerett i Nettbutikken.

9. Kontroll av produktene

Du må umiddelbart kontrollere at de leverte produktene er i orden og feilfrie når du har mottatt dem.

10. Reklamasjoner og feilansvar

Du skal melde ifra om en feil ved produktet eller bestillingen til Enebakk Dyrebutikk innen to (2) uker etter at du har oppdaget feilen. Enebakk Dyrebutikk har i første rekke rett til å utbedre feilen eller levere et nytt og feilfritt produkt. Du kan finne mer informasjon om reklamasjoner og feilansvar i Nettbutikken.

11. Forsinkelse ved levering

Kunder har rett til å påberope seg sine rettigheter etter forbrukerloven ved forsinkelser i leveringen av produkter. Enebakk Dyrebutikk er likevel ikke ansvarlig for forsinkelser som skyldes kunden, for eksempel at:

  • Kunden ikke var til stede på det avtalte leveringstidspunktet for produktene, og vi ikke kunne kontakte ham/henne.
  • Kunden har oppgitt feil kontaktopplysninger eller ikke meldt ifra om endringer i kontaktopplysningene.

12. Force Majeure

Enebakk Dyrebutikk er ikke ansvarlig for avtalebrudd, for eksempel forsinket eller hindret levering, som skyldes forhold utenfor vår kontroll (force majeure). Dette kan inkludere krig, naturkatastrofer, streiker, brann, eksplosjoner og lignende.

13. Tjenesteyter

Enebakk Dyrebutikk AS
Sagstuveien 1
1914 Ytre Enebakk

Organisasjonsnr: 918 708 855

E-post: enebakkdyrebutikk@gmail.com

Kundeservice: 982 69 135

14. Lovanvendelse og tvister

Disse avtalevilkårene reguleres av norsk lov, med unntak av lovvalgsregler.

Partene skal i første omgang forsøke å løse eventuelle uenigheter gjennom forhandlinger. Dersom partene ikke kommer til enighet, skal tvisten avgjøres av Follo og Nordre Østfold tingrett i Norge. Kunden har også mulighet til å ta tvisten opp i tingretten på sitt eget hjemsted eller la Forbrukertvistutvalget behandle saken. For å få saken til behandling i Forbrukertvistutvalget, må kunden kontakte Forbrukerrådet: https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/.